Gepubliceerd op 06-06-2024

Bestuursvergaderingen

Er hebben in 2023 vier bestuursvergaderingen plaatsgevonden.

Inclusief werkgeversnetwerk Samen voor een Baan

Het samenwerkingsverband bestaat uit:

• Stichting Inclusief Midden-Gelderland
  • Werkgevers Service Punt Midden-Gelderland
  • UWV
  • Scalabor

De werkgroep Communicatie van het Inclusief werkgeversnetwerk Samen voor een Baan heeft ook in 2023 een aantal activiteiten georganiseerd.

• Vier kennislunches (30 maart, 14 juli, 19 september, 27 november)
  • Het Inclusief Magazine (gepubliceerd tijdens het Jaarevent)
  • Jaarevent (30 november)

Deze activiteiten zijn na te lezen op: Nieuws – Samen voor een Baan (samenvooreenbaannetwerk.nl)

Fondsenaanvragen

Met de Moedige Dialoog zijn gesprekken gevoerd over het financieren van een ontwikkeling van een training voor toeleiders en begeleiders. In aanvang is een behoeftepeiling gedaan in de vorm van een enquête naar 100 scholen. Op basis van de respons is besloten om de overige stappen in het projectplan te starten.

Samenwerkingsverbanden

Met de Normaalste Zaak zijn gesprekken gevoerd over het delen van kennis en het faciliteren van activiteiten van de Normaalste Zaak voor het inclusief werkgeversnetwerk Samen voor een Baan. In 2023 is hier een eerste aanzet voor gegeven.

Strategie

Het bestuur heeft de vraag, welke koers er gevolgd moet worden, als vast agendapunt laten terugkeren bij de vergaderingen. De vraag of de stichting meer uitvoerend of meer faciliterend moet zijn stond hierbij centraal.  Het bestuur is daarbij voornemens om zich nadrukkelijker te richten op het fondsenbeheer. Hierover zal in 2024 verdere besluitvorming plaatsvinden.

Mededelingen over het bestuur

Het bestuur heeft in 2023 afscheid genomen van Werner van der Linden. Hij was interim-directeur van het WSP en adviseur van de stichting.

Marcel Hielkema gaf tijdens de vergadering van 7 september aan dat hij de twee termijnen die bestuursleden statutair kunnen vervullen bereikt heeft. Marcel heeft Tessa van Doremaele voorgedragen als zijn opvolgster vanuit VNO-NCW.

Mirjam Groenendijk was namens de stichting vertegenwoordigd in de werkgroep Communicatie van het inclusief werkgeversnetwerk Samen voor een Baan. Per 1 januari 2024 zal zij zich uitsluitend richten op haar taken als secretaris van de stichting.

UBO

De stichting heeft de registratie van een aantal bestuursleden in het UBO-register van de Kamer van Koophandel conform wet- en regelgeving in orde gemaakt.

Website en socials

De website van de stichting wordt sinds juni 2022 door Micral gehost. Dit betekende ook een overstap naar het gebruikersvriendelijkere WordPress. Het contentmanagement van de website ligt sindsdien bij Hanneke van Doorn en het team Marketing en Communicatie van Scalabor. De socials worden daar ook onderhouden.